موسیقی «رسوایی۲» کاری متفاوت از امیر توسلی که تلفیقی از سازهای ایرانی، کلاسیک و الکترونیک است.

موسیقی «رسوایی۲» یکی از متفاوت‌ترین کارهای من است/خیلی از کارگردان‌ها موسیقی را نمی‌فهمند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان امیر توسلی، آهنگساز فیلم سینمایی «رسوایی2» درباره فضای موسیقی این فیلم چنین گفت: متأسفانه در مورد محتوای فیلم نمی‌توانم صحبت کنم، اما به طور کلی می‌توان گفت موسیقی این فیلم یکی از متفاوت‌ترین کارهای من است.
 
وی ادامه داد: این موسیقی، تلفیقی از سازهای ایرانی، کلاسیک و الکترونیک است و حدوداً 2 الی 3 ماه برای آن زمان گذاشته‌ام.
 
آهنگساز فیلم «معراجی‌ها» در مورد اینکه چرا موسیقی ما در سطح جهان مطرح نمی‌شود، نیز اظهار داشت: موسیقی فیلم، وابسته به فیلم است و در سطح جهانی فقط فیلم آقای فرهادی در اسکار حضور داشت که آن هم دارای موسیقی خاصی نبود که مورد توجه قرار بگیرد، وقتی ما فیلم‌هایی داشته باشیم که این پتانسیل را داشته باشند که در بازار جهانی معرفی بشوند به طور حتم موسیقی ما نیز مطرح می‌شود.
 
وی در مورد آشنایی کارگردانان با موسیقی بیان کرد: اعتقاد من بر این است که این موضوع یک مقوله حسی است و همانقدر که کارگردان دریافت درستی از احساسات خود داشته باشد کفایت می‌کند، من معتقد نیستم که باید موسیقی را بداند بلکه باید بیشتر به احساسات خود واقف باشد، یعنی اینکه بداند چه حسی را می‌خواهد از طریق موسیقی در فیلم بیان کند.
 
توسلی اظهار داشت: البته هستند کارگردانانی که خیلی خوب موسیقی را می‌شناسند و به طور حتم تعامل با آنها راحت‌تر است اما متأسفانه خیلی از این موهبت بی بهره هستند.
 
گفتنی است که امیر توسلی پیش از این ساخت موسیقی فیلم‌های «عکس»، «کافه‌ستاره»، «یک عاشقانه آرام»، «شاه کلید»، «چهار چنگولی» و ... را برعهده داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.